Grattis till slidskivlingarna Svampstaff! Ytterligare en VU.
Sen måste jag göra besviken. Det är absolut INTE bruna glador på din bild. Svårt att säkert säga vad; bivråk eller t.o.m. mörk fas av ormvråk, kanske.
Men askblad är det med hygglig säkerhet. Det är bara så att man behöver se kvistar, knoppar och lite till för att vara bombsäker. Det finns andra parbladiga än asken - Juglans och Staphylea t.ex…
Var faktiskt säker när jag såg fåglarna live, lekandes i 7över en energiskog, men inte när jag kört dom i picassa?
Liknar bivråk bl.a på det lilla långa huvudet, men tror inte på det heller.Får snart svar från svalan får vi se vad det är.
Jo jag har sett det är mkt. kalkrikt där Peter, som i övriga västra ö-götland, har prickat in 5-6 dungar jag ska till vid nästa Linköpingstur.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.