0 297 visningar

5 svar

Svampbok

Stefan

26 aug 2009 kl. 00:00

Hej Jag undrar om ni har ett tips på en bra svampbok som tar upp olika användningar av svamp ex färgning av garn och andra användningsområden men inte mat

0

K-Karl

26 aug 2009 kl. 00:06

Färga garn? Stefan? fel signatur d! Stefanie kanske.

0

"JAS" Helsingborg

26 aug 2009 kl. 07:26

Klas Jaederfelds bok, “SVAMPBOKEN” 161 svampar i skog och mark.

0

Lena M

26 aug 2009 kl. 07:50

Jag har en bok med namn ” Färga med svampar ” skriven av Carla & Erik Sundström utgiven av ICA bokförlag. Men det var ett tag sedan, i början av 80- talet, är du intresserad så har jag två ex. kan avvara den ena.

0

MariaW

26 aug 2009 kl. 08:21

Kan inte komma på någon boktitel alls som inte är matrelaterad efterosm jag själv plockar svamp just av kulinariskt intresse.

Kanske det finns någon inom historieområdet t.ex vad gäller eld? Det var fnöske jag hade i åtanke i allafall.

Annars kan det nog vara idé att kika vid antikariat efter äldre svampböcker från före 1940-talet eller så. Böcker för husmödrar kan också vara en infallsvinkel om du kikar bland äldre litteratur.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone