Nu var det ju tur att man kunde slå 2 flugor i en smäll men det ena mötet gav inget och det andra mötet med skogen var oxå katastrof. Vårt “säkra” med Svart trumpet och Kantareller hade inte blivit något kalhygge utan en !!!! mitt i skogen ute i obyggden:(( Bild ett och så 2 bilder på hur det såg ut förra året.
Och så några naturbilder från området. Jag kan meddela er att på hela dagen fann vi hela 0,5 liter Kantareller inga sopper och inte en ända ätbar kremla, det var väldigt tomt i Blekingeskogarna och ändå så har det kommit en hel del nederbörd i dessa trakter under hela sommaren. Vi var på de perfekta soppställena och det fanns inte tillstymmelse till något svampliv. Jag har varit i dessa områden i flera år men aldrig sett skogarna så tomma, vad kan det bero på, kan det vara så att vi är för tidigt ute kan säsongen ha blivit förskjuten eller vad står på?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.