Vilken härlig skörd!
Det har varit torrt och svamptomt hela sommaren här i stockholmstrakten. Det börjar röra lite på sig nu, men det har kommit mer regn uppåt Dalarna så jag funderar på att åka dit några dagar för att fota svampar.. Ni som bor i krokarna har ni tips på bra skogar där svamparna är på gång?
Tror att läget i Dalarna är liknande det i Stockholm faktiskt.
Jag bor i Västerdalarna och har bara hittat enstaka svampar tidigare.
Det finns bra statistik på nederbörd här: http://www.smhi.se/
klicka: prognoser och observationer-klicka område på Sverigekartan-välj ortnamn-scrolla längst ner så har du regnmängderna och datum.
Det finns lokalt områden som fått en hel del åskregn, tror att jag hade den turen idag.
Men du är välkommen.
Michael.
Jag har hört att i trakten av Långshyttan skall det finnas svamp.
I allafall är där stora , härliga skogar. Från Avesta åker man mot Hedemora och söker sig till det lilla samhället. Norr om det mot väg riks 80. (Falun- Gävle ) Brukar själv genomsöka delar av den en gång varje höst, men som det har varit så är det ännu ogjort.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.