Tyvärr ser det väldigt dystert ut med svamp säsongen i år, iaf på dom ställen som jag brukar hitta svamp. Jag har hittills hittat 3 ätbara svampar, resten har varit angripna. En liten björksopp, en väldigt fin tegelsopp och en sandsopp av storlek miniatyr =(.
Var å reka trattisar igår på ett för mig säkert ställe, nog börjar dom komma, men typ bara 1-2 cm höga, späda och börjar redan torka ut.
Tänk vad man längtat till denna säsong.. men nu får man snåla på det lilla förråd man har tills nästa år =(
Vet ej om det kan vara så att dom växer i en annan terräng i år? Har inte hunnit plocka så många år ännu. Hoppas att regnet som sägs ska komma till helgen blir rikligt, då finns det fortfarande chans att det kommer upp en del. Ni får hålla tummarna =)
Skickar med en bild på min näst största svamp för i år, en Sandsopp
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.