0 383 visningar

13 svar

Vanlig svamp idag.

svampstaff

28 aug 2009 kl. 19:47

I skogsdungen hemma.
Långfotad röksvamp.

0

svampstaff

28 aug 2009 kl. 19:49

Kanske zonkamskivling?
Stort haröra och fjällig taggsvamp.

0

svampstaff

28 aug 2009 kl. 19:51

Sen kanske gulmjölkig storskål?
Kamfingersvamp?
Nåt svart horn?

0

svampstaff

28 aug 2009 kl. 19:54

litet haröra eller snäckskål?
vitgul flugsvamp?
Och mitt transportmedel för dagen.

0

Stefan hbg

28 aug 2009 kl. 20:54

Fina svampbilder som vanligt svampstaff men denna gång gillar jag nog ditt transportmedel för dagen bäst. Vilken läcker gammal racer, var rädd om den. Sen slår jag vad om att pilkorgen har ett litet rektangulärt hål i locket :)

0

svampstaff

28 aug 2009 kl. 21:04

Japps:) en nostalgitripp till skogen, den hojen säljer jag aldrig!

0

svampstaff

28 aug 2009 kl. 22:04

Pssst! HansV, en peziza i serie 3:1.

0

Tomas H

28 aug 2009 kl. 22:32

Mina röksvampar har inte kommit ännu. Har en backe de brukar besöka varje år. (Mölnlycke) Ang racern noterar jag att du inte kan ha nått så långt på ålderskalan eller fortfarande vig. Har själv gått över till en “unisex” modell. Lättare att “stiga av” :-)

0

svampstaff

28 aug 2009 kl. 22:54

närmar mig 50 med stormsteg! Isch, men vig som en iller.

0

Tomas H

28 aug 2009 kl. 23:00

en Iller som cyklar…En syn för gudar När lyckas någon fånga denna zoologiska sensation på bild :-)
Spåren räcker inte som bevis för en klentrogen…

0

svampstaff

28 aug 2009 kl. 23:02

Nån sanning ligger det i det, jag bor ju på Illersjövägen:)
Men den kameran är inte uppfunnen ännu, som kan fånga mig på bild.

0

Helena i Lund

29 aug 2009 kl. 08:20

Bild 2 på röksvampen är ju klockren! ;) Och din räsercykel är bara för underbar…. VILL HA! (gillar herrcyklar bättre)

0

Kamfingersvamp

Irene A

29 aug 2009 kl. 09:31

tror jag att det är. Mest för att den inte är så jämnt grenig och grenarna har en tendens att bli knöliga.

Anisfingersvamp kan vara rätt lika, men den brukar vara lätt att känna igen på lukten. Ett sporprov ska ge gulaktig färg i så fall.

0

Kamfingersvamp

Robban O-hamn

29 aug 2009 kl. 10:50

Fasen vad jag gillar din cyckel Svampstaff. Vill ha en så jag med.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone