0 9634 visningar

8 svar

Hur fort växer svamp?

Sabina

28 aug 2009 kl. 23:58

Det ska ju regna nu idag/i helgen..hur fort går det för svampen att växa upp till “plockbar” storlek?

0

svampstaff

29 aug 2009 kl. 00:00

När det gäller stensopp så kan du ha till en middag på ca.48timmar.

0

Sabina

29 aug 2009 kl. 00:15

Kantareller då? :)
Det är ju ganska så snabbt de växer..

0

svampstaff

29 aug 2009 kl. 00:40

Lite olika beroende på skog, 10-14dar innan det är lönt.

0

Trollehatt, Linköping

29 aug 2009 kl. 06:47

Vi lämnade några ställen för 14 dagar sedan med små ämnen av kantareller - en besvikelse när vi kom dit igår em - de hade kanske vuxit en centimeter på 14 dagar - ja inte är de snabbväxande inte - däremot blev det flera skördar av de kantareller vi inte så för 14 dagar sen - de hade växt till sig ordentligt. Kanske de tar lite längre tid i utvecklingsstadiet o sen växer ut när kropparna blivit lite större?

0

Karl S

29 aug 2009 kl. 09:21

Hej Sabina,
jag skrev lite om detta för ett tag sen:
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=153684&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&ipos=3

0

Sabina

29 aug 2009 kl. 11:32

Ahh, det inlägget har jag inte sett (Är ny här), det var ju en himla skillnad på hur de växer - jisses! :)
Tack för svar!

0

Gossipgirl

29 aug 2017 kl. 09:53

Jag undrar, jag tror att det är angenäm sporerna eller diskcokullorna som gör att han växer.När svampar hör musik börjar dom att dansa och hoppa då hoppar dom ut ur sitt hem och hoppar till ett nytt jag älskar er alla!! I know you Love me XOXO Gossipgirl!! Pech out allihopa !

0

Hemlig ;((

3 okt 2017 kl. 11:40

Vi arbetar i skolan om svamp några tips?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone