0 250 visningar

11 svar

Gladsvamp

Lena M

29 aug 2009 kl. 07:53

= Svart trumpet.

Det var läääänge sedan jag såg den i Gästrikeskogen :)

0

Trollehatt, Linköping

29 aug 2009 kl. 07:54

Fubbigt - jag vill också hitta :(

Grattis till ditt fynd!

0

Helena i Lund

29 aug 2009 kl. 08:06

En av absoluta favoriterna! Grattis!!
Hoppas stort på mitt ställe iår, förra hösten kom det bara en handfull mot 2007 när jag plockade över 100 liter!

0

Lena M

29 aug 2009 kl. 19:10

Och idag såg jag ett 20-tal av den vackra ametistskivlingen, för visst är det väl den ?

0

Totte Gbg

29 aug 2009 kl. 19:55

Härlig bild Lena! Skoj att du hittat de svarta igen :D
Ametistskivlingen hittade jag oxå idag, de är vackra :D

0

Helena i Lund

29 aug 2009 kl. 20:18

Är ametistskivling sällsynt i dina skogar? Här går det 400 på en tratt! ;) Rasande läcker bild trots det!

0

Evus

29 aug 2009 kl. 23:14

Grattis Lena!

Ja, jag var ju med när du hittade de svarta och såg din glädje:-))))

Ametistskivlingen, är det den som du färgar garn med?

0

Lena M

30 aug 2009 kl. 07:19

Ametistskivlingen är ovanlig här i Gästrikland och likaså den här sotriskan som jag också träffade på.
De märkligaste igår var nog alla långfotade röksvampar i gammal granskog, säkert hundratal. De växte på marken, stubbar och liggade grenar, en häftig syn.

0

anithau

30 aug 2009 kl. 07:23

Snygga bilder.

0

Lena M

30 aug 2009 kl. 07:25

Tack Anitha, det händer någon gång emellan att fotona blir bra och det är ju kul. Men roligast är att hitta ovanliga arter iaf.

0

Lena

30 aug 2009 kl. 10:07

Visst blir man glad när man väl ser den, ser ut att vara fina ex du ramlade på, lägg stället på minnet…

0

Irene A

30 aug 2009 kl. 10:11

Kul bild på röksvamparna - men långfotad är det nog inte.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone