0 197 visningar

8 svar

några av dagens

klas jaederfeldt

14 aug 2006 kl. 23:27

ifrån skogar som jag inventerar i Nynäshamnstrakten
(New nose habor)

0

klas jaederfeldt

14 aug 2006 kl. 23:29

uppifrån
lömsk flugsvamp
Bleksopp
peziza emileia

0

Lena M

15 aug 2006 kl. 07:15

Jag får intrycket av att dina trakter är väldigt artrika. Stämmer det ? Eller kanska bara skicklighet? Kul iallafall att det börja hända saker.

0

Bo Reyer

15 aug 2006 kl. 10:46

Återigen vackra vältagna bilder. Hur bär du dig åt?

0

Hans v E

15 aug 2006 kl. 21:58

Men vi är en till och jag som inte tror på Peziza emileia. Vi tycker det ser mer ut som P. succosa - gulmjölkig storskål.

0

klas jaederfeldt

15 aug 2006 kl. 23:27

jag hindrar dej inte att tro vad du vill hans, men jag har fakiskt sett den tre ggr förut, och jag har haft denna svampen i ett mikroskop, det har inte du

0

Hans v E

15 aug 2006 kl. 23:37

OK Klas. Jag menar bara att den inte är lik sig. Brukar alltid vara mer eller mindre violett och sakna gult.

0

Irene A

16 aug 2006 kl. 09:19

Skulle också sätta en slant på P. succosa. Behövs inget mikroskop för att se att den är gulnande…

0

klas jaederfeldt

16 aug 2006 kl. 09:22

snälla vänner, det är inte första svampen jag tittar på, och naturligtvis bröt jag en bit för att kolla om den var gulmjölkig

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone