0 300 visningar

9 svar

Jag saknar KJ...

Lena

30 aug 2009 kl. 10:04

Varje år har jag mina “säkra” ställen där jag bara kan hämta fina KJ. I år verkar inga komma upp alls…hittar inte heller på några nya ställen, hur är det för er andra?, lyser era KJ ställen tomma? Jag håller till i Rimbo/Edsbro-trakten…

0

Högberg

30 aug 2009 kl. 10:25

Jag är en bit ifrån iofs, i Hallandstrakten men jag har hittat mycket både vanlig och rödbrun, och faktiskt ovanligt mycket maskfri.

0

Lena

30 aug 2009 kl. 10:27

Ja, Halland blir ju lite långt att åka till, men jag skulle gärna vilja fylla på mitt förråd i frysen…du får äta åt mig oxå!

0

Gula

30 aug 2009 kl. 12:17

Jag är inte så långt ifrån, Rimbo- Rånäs, och jag hittade EN kalle härom dan! Jag tror dom tar sig ett sabbatsår efter fjolårets rekord!!!

0

Lis

30 aug 2009 kl. 13:02

Hittade 2 små karl-johan i förrgår.
Smörsoppen saknas också, inte en enda i år i Norrköping.

0

Robban O-hamn

30 aug 2009 kl. 15:43

Har bara hittat 2 st i år. Stora som en tumme var dom. Så inget höjdar är här inte.

0

Helena A

30 aug 2009 kl. 16:26

Hittade två fina i dag.
Hälleforsnäs Sörmland

0

Lena

30 aug 2009 kl. 16:38

Tack alla som svarat, är väl bara att inse att Herr KarlJohan finns sporadiskt i landet i år. Har vi tur så kommer den igen med buller o bång nästa säsong. Har hittat massor av Rödgul trumpet i skogarna istället, är mycket tacksam för den…

0

Kjell :)

30 aug 2009 kl. 16:49

Har in inte hitta mânga i âr, men än är det inte försent, brukar plocka utanför Aalborg i November om vádret tillâter :)

0

gunhild Nordås

30 aug 2009 kl. 16:55

Jag plockade karljohan för några veckor sen och sen tog det slut. Nu har den börjat poppa upp igen. Kj brukar inte finnas så rikligt under goliatår som det är här i år. Det finns också fina sandsoppar nu och gott om pepparriskor.
Tror inte att jag plockat så mycket goliatmusseroner nåt år tidigare.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone