0 328 visningar

8 svar

Trattkantarell?

Susanne

30 aug 2009 kl. 11:44

Är detta en trattkantarell?
(ledsen för dåliga bilder, men hade bara mobilen med mig)

0

Susanne

30 aug 2009 kl. 11:45

Fick inte med de dåliga bilderna…
Försöker igen

0

Nina T

30 aug 2009 kl. 11:48

Det är inte trattkantarell.

0

Robban O-hamn

30 aug 2009 kl. 12:15

Näää inte Trattis där inte.
Ut och leta igen, vet inte var du bor men här är det för tidigt än.

0

Stina i Luddvilka

30 aug 2009 kl. 12:45

Nog liknar de Trattkantareller förutom färgen. Men jag gissar att det är din bild som visar en hel del fel.
Har försökt göra en justering på färgen. Var det något åt detta hållet som det såg ut.

0

MariaW

30 aug 2009 kl. 12:53

Instämmer i kören och säger med bestämdhet att NEJ det är inte trattkantarell du hittat.

0

Evalda

30 aug 2009 kl. 13:01

Jag tycker det ser ut som ametistskivling om det är så att färgen stämmer på din bild. Någon trattkantarell är det inte.

0

Susanne

1 sep 2009 kl. 14:34

Tack för alla svaren!
Stina i Luddvilka, ja den färgen stämmer bättre med orginalet.

Underbart med alla snälla som svarar!

PS jag hittade lite svart trumpetsvamp i alla fall, gott!

0

Peter, Linköping

1 sep 2009 kl. 15:01

Laxskivling skulle bli min gissning, men det kanske inte spelar nån roll, nån trattkantarell är det inte (som redan slagits fast här).

Var inte orolig Susanne, du kommer att hitta dem så småningom.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone