0 351 visningar

10 svar

Mandelriskor överallt

klas jaederfeldt

30 aug 2009 kl. 21:01

jag har hela frysen full nu,  va härligt, dom kommer även på ställen där de ej skall växa , som t.ex. i bergig tallskog

0

svampstaff

30 aug 2009 kl. 21:05

Ja värst var det faktiskt i äldre granplanteringar, riktigt stora mängder, som jag inte plockar(än).

0

Helena A

30 aug 2009 kl. 21:37

Mina skogar är nedlusade av dom.
Överallt och på de mest osannolika ställen.
Jag äter dom inte men plockar och torkar till bättre behövande.

0

Birgitta F

30 aug 2009 kl. 21:45

och jag har en och en mini för första gången…dom räcker inget vart
i frysen just nu ..gissar att jag kastar dom till våren

0

Peter, Linköping

30 aug 2009 kl. 22:21

Grr…

Nog har jag hittat ett par, men jag har fått slita. Långt ifrån era mängder har det blivit.

0

svampstaff

30 aug 2009 kl. 22:32

Ska ev. in till Linköping imorrn Peter, ska jag dumpa av några kilo åt dig?

0

Peter, Linköping

30 aug 2009 kl. 22:37

Tack för erbjudandet, men de räknas inte om jag inte hittar dem själv! Fast några tips kan aldrig skada. : )

0

BirgittaD

30 aug 2009 kl. 23:25

Du kan lämna in några kilo till mig haha.

0

Ingvild

31 aug 2009 kl. 00:21

Så heldige dere er! Her er mandelrisken altfor sjelden..:-(

0

Bo E

31 aug 2009 kl. 11:39

Måste bara hitta lite tid att ta mig till mitt mandelriskeställe och hoppas på att de står där nu då...hittills inte ett liv…bara de elaka vitriskorna, och de brukar normalt komma ungefär samtidigt…mysko.

0

Bo E

31 aug 2009 kl. 11:39

Måste bara hitta lite tid att ta mig till mitt mandelriskeställe och hoppas på att de står där nu då...hittills inte ett liv…bara de elaka vitriskorna, och de brukar normalt komma ungefär samtidigt…mysko.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone