Som jag har luktat på taggsvampar under mina promenader på tallhedarna. Många har berättat om dofttaggsvampen men inte har jag hittat nån.
Nu har jag läst på på nätet och upptäckt att den växer med gran. Det blir till att söka på andra ställen än tallhedarna.
Jaa gör det! Skulle vara fint att ha en att lukta på. Den kanske doftar som min nordliga anisticka som jag brukar snusa på ibland.
Jag plockar och torkar en del tallgråticka, har jag skickat nån sån till dig? Den ger grön färg åt ullgarna.
Just nu torkar jag goliatmusseron det luktar också ganska starkt.
Hej på er!
Den doftar som palmolive tvål eller någon annan tvål lite åt lavendelhållet. Det finns en skivling som är blå-grön som
kommer ganska sent på säsongen som jag inte kommer ihåg just nu vad den heter (kanske dofttrattskivling är den åt grön blå hållet) den doftar ungefär som dofttaggsvampen.
Jag vet inte Gunhild var jag har din adress! Kan du skicka den till
naturtorp snabel a telia.com så ska jag plocka lite dofttaggsvamp och skicka till dig!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.