Bor ganska trångt och har begränsat utrymme för torkandet. Jag funderar på att skaffa en Evermat för att smidigt kunna torka i första hand svamp, men även bär, frukt etc.
Finns det någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Jag köpte min nyligen och är hittills nöjd med den, en tork slår tidningspapper/varmluftsugn alla gånger…
Fast jag är inte nöjd med ollorna. Nätet bågnar så mycket att man måste vända det uppåt i ollan längst ner, och då blir det knappast plats för svamp. Skall höra av mig till tillverkaren om detta.
Det finns plana ollor att beställa från tillverkaren. De är tänkta för runda bär, tex. blåbär o lingon som annars bara rullar ut mot kanterna om ollan inte är helt fylld. De “bågnade” ollorna är jättebra om det man torkat har fastnat lite i gallret. Då är det bara att knäppa till på gallerbotten så lossnar allt. Gallret ska som sagt vara buktat uppåt vid torkning.
Hej Kramfors!
Jag hade tidigare en OBH Nordica svamptork men var inte nöjd då det var för trångt mellan “ollorna”. Köpte i dagarna en Evermat och torkade min svamp dubbelt så fort + att det är plats för nästan dubbelt så mycket svamp eller annat än i OBH Nordican. Ett klart plus för EVERMAT.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.