Måste hålla med föregående om torkad KarlJohan. Superbt.Även andra soppar blir mycket bättre. Finare i konsistensen. Smaken bevaras. Men vill man frysa så skulle jag nog frysa dem råa utan ihopkokning som jag har dåliga erfarenheter av. Sopparna brukar “skumma” och i frysen blir desedan bara en stor klump som inte är hanterbar
Själv brukar jag torka en del och frysa en del. Men jag förstår inte varför ni misslyckas med infrysningen? Jag tycker att det fungerar bra om man låter vätskan i svampen koka bort först.
Det tråkiga är att karljohan var snyltingangripen förra säsongen och det först ex, i år lika så. Det är bara att hoppas att det kommer fräscha, fina sådana framöver.
Känner faktiskt en hel del invandrare som bara tycker det är kul när man gör narr av deras svenska, och som gärna driver lite med sig själva oxå!
Om man inte narras i elakt uppsåt så är det ju bara bra att bli rättad när man gör fel!
Sign. ! uppsåt förstår jag inte. Han gled nog bara in på en slemskivling så att säga…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.