Jag åker upp till fjälls i morgon för att plocka kantareller vi kommer att vara där i tre dagar. Har hört att det kommer att bli lite regn. Hur tar jag bäst hand om kantarellerna. Om jag förväller, hur länge klarar dom sig i så fall i kylen. kan man ha dem liggande på ett bord med tidningar för att torka lite? Snälla hjälp!
Har du möjlighet att frysa in, och inte så lång resa hem från fjället, och kan packa förvälld fryst svamp i tex kylväska med klampar så är det utmärkt. Men om du fryser svampen på fjället och den börjar tina på vägen hem så blir den som färskvara igen. Det innebär att du har enstaka dagar på dej att äta upp det du plockat. Så om du fryser, se till att det kan vara fryst tills det hamnar i frysen! :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.