Javisst är det trollskägg, praktfullt sånt t.o.m.
Smakade du på dropptaggsvampen? Slicka bara på en droppe. Jag har gjort så med mina ibland! Din ser ut som skarp men växer bland fallna tallbarr och kvistar. Men du säger själv ”mossig granskog med inslag av tall…”. Smaka på den. Den är säkerligen skarp.
Hittade själv ”vanlig” dropptaggsvamp i ren tallskog i går. En mycket större och kraftigare svamp.
Dofttaggsvampens doft går inte att ta fel på! Däremot på bildutseende i barndomen…
Nästa serie är nog grantaggsvamp och kanske koppartaggsvamp, knappast zon-.
Men det finns de som kan taggsvampar bättre. Synd att du kallade tråden trollskägg;)
Tack Jan A!
Kul med trollskägg!Jag har aldrig sett den innan.
Jo,de var lite klantigt rubrikval..
Jag tror droppisen var mild(blev osäker om jag verkligen smakade på den).Alla taggisarna växte på två små områden(mindre än 100m2)som ligger 200-300m ifrån varandra.Där fanns även fjällig,blek och en till jag inte kan.
Jag återkommer med en tagg-tråd.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.