Den lilla ytterst irriterande f…skapet kröp omkring i hårbotten på mig i morse. INNE I BADRUMMET.Kommer de i huset nu åxå? Är man inte trygg i sitt eget hem lämgre? Ni känner allt igen den, Hjortflugan. Huvvva.
Vinglös o allt, redo för angrepp.
Den kanske hade åkt snålskjuts från skogen?
Det råkade jag ut för efter att ha plockat svamp i Kolmården, men jag bor i stan. Och här finns så vitt jag vet inte de små luringarna.
Anita, här skriver de bra om lusflugorna.
http://www.entomologi.se/hexapoda/diptera/lusflugor.html
Jag hittade ett tips på nätet om Mosiguard som även ska avskräcka den här j-la insekten (även mot mygg, knott, svidknott och broms) - hu, det kliar i hårbotten nu bara jag läser om kryphelvetet!
Jag har fått hem sprayet - finns som roll-on också, ska prova i helgen och återkommer med rapport!
Jag mailade dem o fick sprayet dagen efter, sen faktura via mail. Kontakten funkade kanon - hoppas preparatet också gör det för dom j-la flugorna är jag livrädd för, så jäkla äckliga .. :(:(
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.