0 210 visningar

6 svar

Det blir INTE

Lena M

17 aug 2006 kl. 13:11

det ÄR ett bra svampår !
Hemkommen efter ca två timmar i skogen med fem kilo svamp, övervägande kantareller. På en plats räknade jag till 79 st.
Och glad blev jag för fyra karljohan, fina björk och aspsoppar.
Allt plockat i gammal granskog, mycket mossa, gräs och blåbärsris.
För säkerhets skull tog jag med både gps och telefon eftersom jag inte är så hemma i dessa skogar. Det visade sig att batterierna i båda behövdes laddas, som tur hade jag solen att orientera mig med.
Ja, detta var kul, nu återstår några timmars rensjobb.
Lycka till alla andra ! Lena

0

lilla my

17 aug 2006 kl. 13:20

Grattis…är så avundsjuk att jag skulle vilja strypa dig…skämtar, men lite sticker det allt i mig att behöva sitta på jobbet och läsa om din härliga stund.

0

cajsa

17 aug 2006 kl. 13:43

Lena.
Var någon stans i Sverige har du varit? Söder ut eller?
Cajsa.

0

Lena M

17 aug 2006 kl. 14:00

Glömmer att det kommer nya personer hela tiden.Men de är plockade i Gästrikland på gränsen mot Dalarna

0

Helena

17 aug 2006 kl. 14:19

GRATTIS Lena!!!!!
Det kommer mer och mer här i Sörmland också. Kollar olika ställen varje dag. Tyvärr dåligt med sopp ännu men de kommer säkert.

0

Bo E

17 aug 2006 kl. 14:26

Grattis till fynden!

Det börjar växa ordentligt här i Örebrotrakten oxå.
På ett ärende i jobbet idag hittade jag ca 10 fina kantareller och observerade även annan svamp på gång.
Tog med en för att imponera på vår kock, annars inte läge att plocka svamp på arbetstid!
Ser fram emot söndagen nu i alla fall!

0

Ingemar

18 aug 2006 kl. 20:14

Kul att du hittar svamp nu Lena. Jag får väl svära i forumet och säga att jag är glad varje gång jag *inte* kommer hem med en massa svamp att rensa. Får så förbaskat ont då.
Vi var ute några stycket i går och det var nästan svårt att ta sig fram i skogen för all brunsopp på sina ställen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone