0 314 visningar

10 svar

stensnopp

Janne R

4 sep 2009 kl. 22:35

Hej
Är stensopp tiderna förbi för året tror ni ?

0

Tanja i Gagnef

4 sep 2009 kl. 22:40

fniss fniss… oj vilka associationer jag fick av din rubrik…

StenSOPPAR har det varit dåligt med hela säsongen här i trakterna och det lär inte bli så mycket fler

0

Janne R

4 sep 2009 kl. 22:45

Jag har bara hittat några få exemplar av dålig kvalitet i år, angripna av diverse sniglar och andra skadedjur. :(  Synd att sopparna inte kom fram tycker jag.

0

miffot

4 sep 2009 kl. 22:56

Ja enligt frugan.

0

Lisbeth

4 sep 2009 kl. 22:58

Det var en kille som sa i sommras att karljohan blir det bara vartannat år, och förra året var det bra, men inte i år? Tänk så rätt han hade/har.

0

"JAS" Helsingborg

4 sep 2009 kl. 23:12

Jag hittade mycket stensopp för 2 år sedan men ingen i fjol? I år har jag hittat en hel del men de flesta är maskangripna. Stensoppen brukar väl finnas rätt långt in på säsongen så det är inte kört än och ju senare på säsongen ju mindre insektsangrepp tycker jag.

0

Draken

4 sep 2009 kl. 23:20

nej hoppet är det sista som överger oss, men det har varit magert runt Sthlm, en o annan endast för min del

0

stensopp

MariaW

5 sep 2009 kl. 01:46

Ähun, stensnopp har jag nog aldrig sett ute i skogen tror jag, stensopp däremot är det dåligt av men de börjar komma.

0

stensopp

simon linköping

5 sep 2009 kl. 10:00

Börjar komma nu ! Var ute här om dan hitta rätt många men hälften var angripna tyvärr men nu e dom på g !

0

stensopp

Lill

5 sep 2009 kl. 10:17

Nu börjar de äntligen vara fri från larvangrepp.
Om jag inte minns helt fel så brukar jag väl hitta soppar långt in på hösten.

0

stensopp

Sofie

5 sep 2009 kl. 18:48

He he ... hade väntat mig en annan helt annan tråd ... ha ha. Tänkte någon snubblat över en roligt formad stenskulptur i svampskogen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone