0 1874 visningar

4 svar

Skogsområde i Malmö

Torgny

6 sep 2009 kl. 13:35

Jag är nyinflyttad i Malmö och undrar helt enkelt om det finns någon skog i Malmötrakterna som man kan ta bussen till.

Jag kommer ifrån ett ställe där det var skog i vilken riktning man än gick åt och att hitta svamp var bara en tidsfråga. Här nere har jag problem att över huvud taget hitta en skog :P

Var hittar man närmaste skogar och finns det någonstans där man eventuellt kan hitta någon svamp alls?

0

Peter

6 sep 2009 kl. 15:10

Det är som du säger väldigt lite skog här nere så man vågar inte ens att titta i den riktningen med risk för att avslöja sig ;-)

0

Helena i Lund

6 sep 2009 kl. 18:00

Hej Torgny! Det finns något som heter Naturbussen, som kör till olika ställen i Skåne. Gå in på Skånetrafikens hemsida, klicka på “utlykter” så kan du läsa mer! Och välkommen till Skåne fresten! :)

0

Norma

6 sep 2009 kl. 18:51

Maken är från malmö,han säger “Bokskogen” ligger vid Malmö.

0

mats insjön

7 sep 2009 kl. 00:24

Åk ut till Torups slott, inte långt från Malmö.Där har du bokskogen.Den fans där på 60-talet o den borde finas kvar i dag.Jag åkte moppe dit för att titta på fåglar när jag hälsade på min farmor o farfar i Malmö.
Där borde det vara gott om svamp.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone