Jag tror jag vet vad jag hittat,har haft en fyndplats tidigare som p.g.a avverkad gran och traktorväg försvunnit!
Nu har den till min glädje tittat upp i en tät granskog,där det växer en sällsynt Ramaria som inte kommit upp i år ännu!
Om du gissar på vad det är kan du väl skriva om du har sett den tidigare och även fyndplats län!
Hej!
Visst är det slöjvaxskivlingen,första gången jag hittade den ringde jag till svampkunniga när jag stod i skogen och sa att jag hittat en “spindelskivling” som är som en vaxskivling
Hade inte slöjan varit kvar hade jag nog inte reagerat som jag gjorde.
Att den hittat till skogen bredvid den sällsynta ramarian är extra roligt.
Där växer lite ovanliga spindelskivlingar också,gul taggsvamp och andra vanligare ramarior.
Irene jag är inte säker på att mitt tidigare fynd är rapporterat i artportalen men kollekten finns i Göteborg!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.