Har lite fler som jag behöver hjälp med. Har inte haft tid att fråga om de första serierna förrän nu, men bättre sent än aldrig:)
De första 3 bildserierna är från 09-08-21 och de första 2 växte i samma mossiga dike jämte en grusväg. Det är i en granskog med inslag av tall men de närmsta träden var gran.
Ngn musseron?
Nu sista bilderna, nr 5. Det är ngn riska men går det att säga vilken enbart utifrån bilderna? Nu i år växer den överallt här hemma.
Jag blir glad över alla förslag som ni kan ge. Om ni inte vet exakt så är det bra med olika förslag att kolla upp:)
Tack på förhand:)
Vilken riska?
Om stubbmussertoner växer sådär gyttrat är det ett förslag jag ansluter mig till. Har bara påträffat den en gång och det var ett ensamt exemplar.
Men visst har de samma hattstruktur.
Men är det 2 serier stubbmusseron eller kan den andra vara någon kraftigt byggd honungsskivling?
De börjar gå till nu har jag sett.
Om stubbmussertoner växer sådär gyttrat är det ett förslag jag ansluter mig till. Har bara påträffat den en gång och det var ett ensamt exemplar.
Men visst har de samma hattstruktur.
Men är det 2 serier stubbmusseron eller kan den andra vara någon kraftigt byggd honungsskivling?
De börjar gå till nu har jag sett.
Hej Igen
Nu har jag varit tillbaka och luktat på riskan. De luktade inte särskilt starkt men det påminner om curry och sporpulvret var gult, precis som det står på Kamferriskan.
Har inte kollat upp musseronen ännu men återkommer när jag varit där och grävt i mossan. På bilder ser det iaf ut att kunna vara Stubbmusseron.
Brunskål och Vårtöra har jag skrivit in som namn nu på dom bilderna:)
Tack igen för svaren.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.