0 404 visningar

8 svar

måste bara få visa....

Birgitta F

7 sep 2009 kl. 18:40

...min första fångst av plockbar rödgul-trumpetsvamp
sen blev det lite annat också

jag vet att det kan verka fånigt men för första gången på 5 år fick jag en skörd av rödgul trumpet som gör att man kanske får smaken i munnen

0

Lill

7 sep 2009 kl. 18:54

Grattis!! :-)

0

Peter, Linköping

7 sep 2009 kl. 18:58

Det ser ut att bli ett riktigt bra år för både trumpeter och trattisar!

0

Birgitta F

7 sep 2009 kl. 19:02

jag har vaktat detta bestånd i snart 4 år…..utan Irenes hjälp med mina mm höga småttingar skickade per post för artbestämning hade denna skörd aldrig varit möjlig. Jag vet att det är fånigt lite men dom är iaf mina i år

0

rödgul trumpetsvamp

Birgitta F

9 sep 2009 kl. 21:29

var en sån trevlig upplevelse smörstekt , jag hoppas innerligt att jag hittar ett större habitat än 1 m2.
Sen gjorde maken receptet á la klas på mandelriska , verkligen en helt ny smakupplevelse.
Denna höst har verkligen tagit mig med storm av alla nya upptäkter

0

Ulla skeå

9 sep 2009 kl. 23:30

Grattis såg härligt ut med din fångst =)

0

zingo

9 sep 2009 kl. 23:44

Grattis Birgitta
visst är de ljuvliga…
Jag fann litegrand första gången ifjol men i år kommer det mycket mer av dem - bara inte rådjuren o älgen hinner före

0

ja du zingo...

Birgitta F

9 sep 2009 kl. 23:48

...väldigt nära mig finns ett område där man kan plocka typ 30 liter på 20 minuter…jag vet vart ...men…mossen och kärret är bara så stort….Nästa höst vet jag = )

0

Ulrika

10 sep 2009 kl. 01:34

Jasså, är det det jag plockar! Då är det ju det det finns mest av i våra skogar ihop med trattkantarellen då. Tyckte väl att det är lite skillnad på dessa två sorter…Men inte är det direkt synbart när man knallar omkring!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone