0 889 visningar

7 svar

olla

olof

7 sep 2009 kl. 20:48

halloj!
är ute efter att köpa en olla i födelsadagspresent till min svampgalna mamma. något som vet vart man får tag i en sådan? söka på internet funkar ju inte så bra…

0

Elisabeth jansson

8 sep 2009 kl. 01:00

Hej!
Menar du en torkapparat,den heter Evermat.
Eller en ställning att torka svampen på?
Det finns mycket ideér på svampguiden.
Skriv sökord som torka svamp svamptork så hittar du kanske något!

0

Karin Hedén

8 sep 2009 kl. 01:17

Leta bland saft- och syltingsredskap t.ex. på Konsum. Där har jag köpt mina för många år sedan. Ett alternativ är (löstagbara) brev/pappersfack i tre våningar (att ha på skrivbordet) från Ikea.

0

Hahaha olla

Blåbär

8 sep 2009 kl. 06:27

(slang) vidröra något med toppen på penis och/eller klitoris (ollonet) i syfte att förnedra eller besudla
Han ollade sin kompis tandborste för att jävlas.
utföra skateboardtricket ollie

0

Till Blåbär

Karin Hedén

8 sep 2009 kl. 16:42

I stället för att skriva trista och okultiverade inlägg när Du inte förstår svenska rekommenderar jag Svenska Akademiens ordbok http://g3.spraakdata.gu.se/saob/index.html

Där står det om olla:

3) lådliknande anordning med spjäl- l. nätbotten l. bestående av en träram överspänd med tyg o. d. som användes för torkning av frukt l. andra vegetabilier l. för förvaring av frukt.

0

Till Blåbär

konstapel X, språkpolisen

8 sep 2009 kl. 16:47

Klanka inte på Blåbär, det är väl inte många som vet vad det ordet betyder.
Han/hon tyckte nog bara att det var inlägget som var lite småperverst då ordet har flera betydelser.
Har aldrig hört någondera!

0

Birgitta F

8 sep 2009 kl. 16:49

jag trodde det var en poncho typ
men då är ju jag en 60-talist

0

Stefan hbg

8 sep 2009 kl. 17:51

Evermat och OBH Nordica har svamptorkar, du menar kanske en extra “våning” till en sådan?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone