0 1512 visningar

8 svar

rena naglar efter svampplock och rensning?

hannah k-holmen

8 sep 2009 kl. 11:45

jag efterlyser bra tips på hur man får rent händer och framförallt naglarna efter man gått lös på svampen? skrubbar febrilt med hård nagelborste, men de blir inte helt rena. till på köpet jobbar jag i ett yrke där vi måste ha “välmanikyrerade” händer. snälla ge mig något bra husmorsknep!

0

Lilla My

8 sep 2009 kl. 11:49

Tandkräm med lite slipmedel i funkar alldeles utmärkt som handrengöring, och naglarna kan du bleka med lite citronsaft. Giftfritt & bra :)

0

MariaW

8 sep 2009 kl. 13:10

Alternativt så kan du använda kirurghandskar när du rensar svampen, kan ju underlätta om du plockar och rensar ofta.

0

Elisabeth Jansson

8 sep 2009 kl. 14:49

Vinsyra eller citronsyra tar bort mycket av den fula färgen på fingrarna.
Remol!
Det gäller att inte ha småsår för då svider det!

0

Jan A, Uppsala

8 sep 2009 kl. 15:29

Rensar man blandad svamp ett par gånger per dag - mandelriskor nästan varje dag - så är det bara att gilla/hålla färgen…
Pensionärsyrket kräver som tur är bara hårt arbete, inte rena händer/naglar;)

0

Lena M

8 sep 2009 kl. 15:52

Ja oj hur man ser ut efter att ha rensat mandelriskor :) , men citronsyra brukar jag använda.

0

Jaså, Jan

Lilla Anonym

8 sep 2009 kl. 15:57

...du är pensionär? Här har man tänkt “snygg karl i 50-årsåldern”, men då får jag väl revidera bilden till “snygg 65-taggare” då...

0

Jaså, Jan

Jan A, Uppsala

8 sep 2009 kl. 22:36

Du har kanske träffat mig, Lilla Anonym, men tagit grovt fel på åldern?

0

Rena naglar.

Tina Nordberg

9 sep 2009 kl. 14:50

Fläckborttagningsmedlet Tabort hjälper en hel del.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone