hej där och tack.
Jag trodde verkligen inte att jag såg rätt idag , fick lämna otroligt många utblommade mandelriskor också att sen hitta svart trumpetsvamp på samma mark , min svamphöst har verkligen varit otrolig = )
Så här ser det ut där jag går , det är rätt mycket vatten och kärrmark i ravinerna
Granskog med inslag av löv
Jag känner mig säker på att det här är samma svamp ,plockad på samma ställe med hårt rensad pga överblommning och angrepp.
Den luktar likadant som dom övriga men saftar nästan ingenting och lir alltså inte brun och ful
Ni med mer erfarenhet kan utblommade betee sig så
mandelriska ?
Nej, jag har inte testat att dillstuva dem, om det är det du menar. Blir att testa om jag hittar några…
Din andra bildserie på torra riskor ser ju ut som mandelriska på fotstrukturen, mer kan jag inte säga då alla hattar är uppochned.
Saften blir brun då den torkar in.
Doften finns däremot kvar även i torra ex. tycker jag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.