vet inte om jag är skyldig er en ursäkt eller inte, tog fram gammalt ex av P, emileia och den hade inte så grovt vårtiga sporer. om jag kan ha missat att den var gulmjölkig så kommer jag direkt till Gulmjölkig skålsvamp, jag har blivit osäker, den får följa med till rixmuseet. Dom får en 1 intendent den 1/10 hon heter Karen Hansen och är ascomycetexpert
Kul att höra att det kommer svampfolk till herbariet igen, hoppas att hon tar sig an annat än ascomyceter också..
Och Klas, misstag kan alla göra - det förtar inte respekten för ditt svampkunnande på något sätt.
Själv har jag ofta svårt att göra någon säker artbestämning av skålsvampar, tycker att de alltför sällan har riktigt mogna sporer. Det problemet kanske är vanligare norröver?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.