Eftersom man ej i detta forum får benämna en viss svampart med dess färg, föreslår jag ett namnbyte. Mitt förslag är kul kantarell! Den mest oinvigda svampplockaren blir ju överlyckklig när han eller hon råkar snubbla över ovannämda art.
hehe Ni är ju för tossiga!
För övrigt är det fritt fram för all och envar att benämna svampen på det sett som denne finner mest glädje i. Det latinska namnet finns alltid kvar för vetenskapliga syften, då vid sidan av kul kantarell förstås.
(Gul kantarell är också gott.)
KULINGVARNING !!!
I morgon skall jag ta min kulpåse och bege mig på en kultur till ett kulturlandskap för att plocka någon kul kantarell. Bara det blir rätt kulturklimat för det har nämligen lovats kulingvarning för i morgon. Jag tror att jag hittar så mycket att jag behöver en kulram för att räkna dem. Bara jag inte hamnar på en kulstig så jag får en kula i pannan. Det skall bli en kulinarisk upplevelse att tillaga kantarellerna sedan.
Ps. Blir det kulhål efter en kul kantarell och kan jag tvätta kantarellerna med en kulspruta ?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.