0 324 visningar

8 svar

Välkomna till Dalarna!

Paula

18 aug 2006 kl. 17:17

Nu är det rena julafton här i södra Dalarna! Det vimlar av Karl Johan, olika soppar, kantareller, kremlor, fårtickor, taggisar, you name it!! Efter 4 dagars ihållande regn är det dags att skörda!

0

hanzzon

18 aug 2006 kl. 18:46

härliga bilder!
mvh

0

Tanja V

18 aug 2006 kl. 21:40

Jadå, det börjar vimla lite här i mellersta Dalarna också :-) Har precis ätit en smaskig omelett med nyplockad rödbrun stensopp.

0

Tina Nordberg

18 aug 2006 kl. 21:51

Jag tror jag flyttar till er.Grattis. Ska till Hällefors i morgon o tävla yxkastning.Passar på o kollar om deras svampar kommit igång. För säkerhets skull tar jag inte med korgen o kniven.

0

paul A

18 aug 2006 kl. 22:20

Grattis tille n vädigt lyckad svampjakt :) ...

0

Birgitta D

21 aug 2006 kl. 19:34

Tack för tipset. Var 1 mil från Gästriklands gräns. Hittade 6-7 l kantareller hur mycket strävsoppar som helst och ca 20 KJ. Tyvärr gick bara 5 att ta vara på

0

Lena M

22 aug 2006 kl. 18:44

Ja det går fort nu, nästan varje dag poppar det upp någe nytt. Men jag har ännu inte sett några blodriskor eller smörsopp. När på säsongen kan man börja hålla utkikefter goliatmusseron ?

0

lillan

22 aug 2006 kl. 20:59

hej!!!! var i dalarna bor du, jag har vart ute idag men fann inte så mycket alls. jag bor runt hedemora fel ställe kanske.hoppas du får en bra svamphöst.

0

Lena M

23 aug 2006 kl. 07:27

Nej Lillan, du hade nog bara otur. Kanske att du kom efter någon som plockat.Jag bor på gränsen Gästrikland/Dalarna och har hittat bra med svamp i närheten av Långshyttan och Stjärnsund.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone