Ja, indirekt faktiskt, det är min sambos föräldrar. De var väldigt förtjusta i krustaderna, hade instruerat sambon att inte ta några.
Men hur fungerar det rent juridiskt? Man kan väl alltid hävda att man handlat i god tro antar jag…Eller p g a tidsbrist, affärerna var ju säkert stängda för avokado&räkor.
Jag fick kalla fötter så vi åkte till lasarettet för magpump efter citronflarnen med cognacshallon.
Det hela avlöpte väl, jag tror faktiskt de förlät mig mitt tilltag, de har nämligen bjudit in mig på blandad svampgryta nästa vecka.
Jag pratade med en sakkunning och tydligen kan det bli polissak vid dylikt hastigt frånfälle. Och även om en utredning förmodligen inte pekar ut rätt person, kan det bli en oskyldig som kan få dryga påföljder. Även om brotten inte ses som lika allvarligt som fortkörning eller felaktiga skatteavdrag kan det ändå bli fråga om dryga böter för vederbörande. Det vill man ju inte ha på sitt samvete.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.