Idag tänkte jag dra upp på Söderåsen men ångrade mig och tänkte som så att efter helgens regn och några dagars efterföljande värme borde ha gjort susen på den Stolta fjällskivlingen. Jag har varit på Järvallsområdet i 5 år nu men har aldrig sett det så torrt och fattigt. Jag hittade dock hela 4 st Stolta och en del annat som jag har lite frågor på. Börjar med att fråga vad den konstige gubben kan heta:)
Och så sist, ett Trollsmör och den allostäders närvarande spindeln i nätet. Detta var nog nästan allt som gick att hitta idag på Järavallen, det behövs mer regn och faktiskt mycket regn. För er som varit där så kan jag tala om att Videträsket var helt torrlagt och det har jag aldrig tidigare varit med om. Men kommer regnet så kan det bli en god skörd om några veckor och det får vi väll hoppas på.
Det kan det ju faktiskt vara Gula! Växer intill tall men knappast vad man kan kalla för tallskog men det finns flera arter i området som skall växa i tallskog, här är det fågan om en gräsklädd sandhed med inslag av tall och det verkar ju funka för som sagt flera arter.
Jaha Peter, Linköping, så var jag lite vimsig igen, det var Sillkremla jag menade men farsan satt bredvid och snackade om den just avslutade bedrövliga fotbollsmatchen, så jag blev lite distraherad. Jag tror som du på Sillkremla =) tack för att du väckte mig;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.