http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=159486&fnr=1&sok=musseron&Start=0&Offset=50&9
Kolla in den här tråden, och jämför med det du hittat. Jag tycker din svamp är väldigt lik den som förekom här. Jag trodde också det var en champinjon utan ring ;)
Nej, den liknar inte alls en champinjon, men din ser ut att ha nånslags fjäll på hatten.
Mitt fynd är troligen inte säkert identifierat ännu, jag trodde att det kunde vara barrmusseron men det matchades inte helt av vad jag fann på google.
Har hittat fler, och de har en arom som vårmusseron men är på något vis alldeles för glänsande vita för att vara sena vårmusseroner. Mina har inga fjäll på hatten så det är nog fråga om helt olika arter tror jag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.