Just kommit hem från, ja precis!, en runda i skogen,
Stefan: Det beror på det här med tillgång och efterfrågan, finns det mycket i Sverige, blir det lite sämre betalt, till grossister och butik brukar man få från 70-80 kronor upp till närmare 200 kronor kilot, det berömda kantarellåret 1999, (var et väl? då det regnade så mycket att det blev översvämmning i Dalsland och Vänern steg så mycket) sålde jag rätt mycket till just Göteborg. Frukt-Larsson, vill jag minnas att firman hette, de finns nog kvar, tror jag, väldigt bra att ha och göra med, pålitligt folk..Annars köper ju en del resturanger svamp, (om du nu tänker sälja lite, ) kan iallafall rekommmendera Frukt-Larsson, om de nu finns kvar..
Jag brukar grovrensa i skogen, dvs, ta bort “det värsta”, har som måttstock att jag själv skulle kunna tänka mej att köpa svampen jag säljer, du förstår säkert..
A&N, tack så mycket!!, ska skicka in en bild nästa vecka, (dottern får fixa det tekniska) då jag ämnar plocka betydligt mer än 12 kilo.
Hm, Ja, jag har också varit nybörjare, började som 10-12-åring och gjorde det som Bo Reyer talade om, gav bort till gamla och sådär, , men då jag blev lite äldre 15-18 började man ju behöva pengar, och då började jag sälja, och så har det fortsatt, det blir ju inga stora pengar men man kommer ut och rör på sig och så (min dotter står över axeln och påpekar att jag svek gamlingarna; där har du en kompis Reyer :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.