Så var man då hemkommen från semestern och vilken svampsemester det blev!!!
Massvis av karl-johan och brunsopp, tyvärr det mesta angripet av larver men det blev några liter torkade i alla fall. Övriga soppar fanns också i enorma mängder lärksopp, gallsopp, pepparsopp, blodsopp, m.m m.m m.m. En hel del kremlor och ett fåtal riskor och hur mycket flugsvamp i olika skepnad som helst. Massvis av arter som jag inte känner igen men bara en handfull kantareller tyvärr. Sista turen jag tog gjorde jag i går och då fann jag 2 stycken blomkålssvampar som var ganska så nyuppsprugna, undrar då hur lång tid dom vill ha på sig innan dom blivit i “plockbar” storlek? Fantastiskt att hitta fler blomkålssvampar än kantareller….
Kanske “orkar” jag lägga upp lite bilder senare i kväll, annars får det bli i morgon.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.