0 432 visningar

11 svar

Färgsvamp?

gunhild Nordås

12 sep 2009 kl. 17:59

Det dräller av tallgråtickor ute på hedarna nu, är det ngn som är intresserad? Jag skulle kunna plocka i så fall.

Tallgråticka

0

MariaW

12 sep 2009 kl. 19:15

Apropå färgning, mamma håller ju på med garn. Är det bara motaggsvampen man kan färga med eller går det även med fjällig, om den senare fungerar också skall den då torkas först?

0

Tallgråticka!

Elisabeth Jansson

12 sep 2009 kl. 19:55

Hej!
Jag vill gärna ha utav den svampen Gunhild,
Vad ska jag ge dig istället mer än portot?

Den finns bara något enstaka ex. den får stå och spora av sig!

0

Tallgråticka!

gunhild Nordås

13 sep 2009 kl. 07:59

Elisabeth jag har redan tänkt på dig. Skickar så småningom tror att jag har adressen hemmavid.

0

Lena M

13 sep 2009 kl. 08:33

Hej Gunhild !

Och av den blir det grönt eller hur ? Jag håller på att samla in blodspindel- och kannelspindelskivling för att ev. färga framöver så jag vill gärna ha en gråticka.
Om du vill har jag stolt fjällskivling , vårmusseron eller toppmurklor du kan få utav mig.

0

Lisa, Lycksele

13 sep 2009 kl. 10:13

Hej!
Jag är säker på att Svampfärgarsymposiet 2010 är intresserad av dina tallgråtickor, Gunhild! Ta kontakt med Karin Engerström-Gerstel, e.post: karin.svamp@yahoo.se
Lisa i Lycksele

0

Anna i Mjölby

13 sep 2009 kl. 22:50

Jag köper också gärna lite av den om du har lust att plocka mer!!

0

gunhild Nordås

14 sep 2009 kl. 18:27

Tack Lisa jag har mailat Karin.
Anna skriv till så jag får din adress, gunhild.nyberg snabela kadisnet.se

0

BirgittaD

15 sep 2009 kl. 08:53

Hej Gunhild

Jag kommer att åka till Gideå nästa vecka på färgkursen, därefter till Umeå på söndag för att gå vedlevande på torsdag tom söndag. Vi kanske kan träffas då så kan jag köpa lite av dig. Hoppas att få träffa anithau någon av de lediga dagarna.

0

Färgsvamp? Birgitta D

gunhild i Kåddis

16 sep 2009 kl. 21:29

Vill veta mer om färgkursen, maila mig gunhild.nybergsnabelakadisnet.se
skriv alla de som vill ha torkad tallgråticka.

0

Färgsvamp? Gunhild

BirgittaD

17 sep 2009 kl. 08:24

Jag har mailat men fick tillbaks det från postmaster skriver du ut snabela i adressen och använder inte @? Försöker senare i kväll åker till Vårdnäs över dagen och signalartskureen i Linköping i kväll. Ses

0

Färgsvamp?Birgitta

gunhild Nordås

17 sep 2009 kl. 20:47

Det ska stå @ i adressen.
Försök igen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone