Trollehatt, Linköping
13 sep 2009 kl. 18:30
Tack vare ditt tips om kärr och rödgul trumpet hittade jag mina första i Vidingsjöskogen, ca 500 m från huvudbyggnaden :)
Ska villigt erkänna att jag gick förbi först, trots den starka färgen på foten. Det jag reagerade på var att det stod så mycket fingersvamp på ett och samma ställe ....
Men det var ju inte det, det var bara svampfötterna kvar av trumpeterna, något djur hade varit o ätit upp hattarna :(
Jag fick med några hem men det viktigaste är att mina svampögon nu sett dem “live”!
Åkte ut mot Gistad, Ringstorp idag men det var svamplöst ... hittade bara någon liter med gula och kanske en silkesmusseron, lägger den i separat tråd. Är det den så åker jag tillbaka o plockar resten ;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.