0 150 visningar

8 svar

Förminskningsförsök

Hans v E

19 aug 2006 kl. 23:35

Kan inte du Micke K. lära oss förminska!

0

Hans v E

19 aug 2006 kl. 23:37

Skulle tydligen förminskat ännu mer!

0

Michael Krikorev

20 aug 2006 kl. 01:38

Efter nästa uppdatering av Svampguiden kommer bilderna att förminskas automatiskt… så slipper ni hålla på att böka med det själva!

0

Anki

20 aug 2006 kl. 06:28

Tack för det Micke!
När man som jag har vanligt modem, orkar man ibland inte vänta på att bilderna ska bli klara.

0

Affe

20 aug 2006 kl. 13:45

Micke, du är en pärla!
Hur skulle vi klara oss utan svampguiden, vad skulle vi göra?
All heder åt dej Micke som gör så mycket för oss svampnördar.
Givetvis tack till alla er andra också som gör svampguiden till det den är!

0

Yvsan

20 aug 2006 kl. 13:52

Man kan förminska bilderna själv genom Photoshop. Man går då in på
Arkiv, Save for web… välj vad bilden ska sparas i (ex jpg eller gif) och sen skriver man in hur många procent av ursprungsbilden den “nya” bilden ska ha, eller genom att skriva antal pixlar/cm. Programmet komprimerar även så att stora bilder behåller storlek i cm men tar mindre plats i MB/KB, de går alltså att ladda fortare.

0

Yvsan

20 aug 2006 kl. 14:02

Jag glömde säga att jag tycker att det är bra med stora (inte alltför) tydliga bilder så att man lätt ser detaljer som annars förbises i de små bilderna… Hoppas att bilderna inte blir alltför små när de kommer att förminskas automatiskt.

0

Charina Johansson

20 aug 2006 kl. 14:05

Micke.
Tackar för det.
Har inte Photoshop o jag vet inte hur man minskar.

0

hanzzon

20 aug 2006 kl. 15:45

enklaste sättet att förminska bilder är att använda paint.
det har alla på sin dator och det är superenkelt att använda.
mvh

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone