Grattis! Jag letade också i många år efter den svarta trumpeten (inte så jättevanlig alls i mina trakter) och i fjol hittade jag den äntligen. Visserligen bara typ 10 st… men lycka ändå! :-) Spännnade med din blomkålssvamp. Den ska ju finnas här också men jag har aldrig hittat nån! Jag går iofs mest i granskogar, ska försöka hitta områden med mer tall tror jag! Rödgula trumpeten har jag däremot hittat mycket mer av i år än under alla tidigare år sammanlagt!
Ja gulfyndet var ju rent utav grymt- måste plocka i omgångar för att hinna ta vara på.
(om ingen mer hittar stället)
De svarta var ju bara SÅ kul att ÄNTLIGEN hitta! Goda precis som jag minns dem…
Blomkålen bara råkade jag få ögonen på när jag råkade passera genom en tallskog.
Kantareller som alltid legat etta i smaktoppen har fått ge vika i år. Jag tror att samtliga ovan nämnda går förbi
MEN.. det kan ju också vara nyhetens behag som spökar
;-)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.