Hej!
Detta är förmodligen en fånig idé men jag chansar ändå ;-) Jag hittar drösvis med trattkantareller och tänkte att det kanske inte är lika god tillgång överallt? Däremot har jag bara hittat typ 10 st svart trumpetsvamp. Nu till min tanke - finns det någon som hittat massor med svart trumpet men för lite trattisar och skulle kunna tänka sig att byta lite svampar..? Hoppas jag inte alldeles gör bort mig nu, det kanske är lika gott om trattisar överallt…
1 Svarttrumpet= 12 trattkantareller och en halv.
1 Gul kantarell per 10gram= En halv Sillkremla i gott skick eller en halv strävsopp(maskfri)
1 stolt fjällskivling= 3 st KJ I felfritt skick eller 37st rödgula trumpetsvampar.
1 Vitflugsvamp= Allmänt åtal eller 12 st Röda flugsvampar
1 Badsvamp= 7KwH samt skrynklig hud.
1 Hussvamp=Gråt skrik och mera huslån samt en J-.,,,-A massa jobb
Jag tycker M’s Nastratt kurser var mycket upplysande! :-D
Nej, jag tänker förstås ge typ dubbla mängden trattisar (eller annan mängd?) i utbyte mot trumpeter, glömde att säga det. Sen kan jag tillägga att jag naturligtvis tar 100% ansvar för att det är trattisar, only trattisar och nothing but trattisar jag har + att de är extremnoga rensade (jag delar VARJE svamp och borstar av dem!)
Tänkte också att torkad svamp är lätt så att det borde funka bra att skicka per post.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.