0 361 visningar

5 svar

Har någon dåligt med trattisar?

Tanja i Gagnef

16 sep 2009 kl. 22:10

Hej!
Detta är förmodligen en fånig idé men jag chansar ändå ;-) Jag hittar drösvis med trattkantareller och tänkte att det kanske inte är lika god tillgång överallt? Däremot har jag bara hittat typ 10 st svart trumpetsvamp. Nu till min tanke - finns det någon som hittat massor med svart trumpet men för lite trattisar och skulle kunna tänka sig att byta lite svampar..? Hoppas jag inte alldeles gör bort mig nu, det kanske är lika gott om trattisar överallt…

0

anithau

17 sep 2009 kl. 06:57

Tanja!
Jag tycker din idé är alldeles utmärkt.
Men, jag kan tyvärr inte vara med och byta. Har inga trumpeter att byta med.
Hoppas att du får napp.

0

Kurt

17 sep 2009 kl. 09:01

Du får väl också tala om vad du har tänkt dig för kurs? 1:1 är ju knappast realistiskt!

0

Svampkursen enl. Nastratt

M

17 sep 2009 kl. 10:42

1 Svarttrumpet= 12 trattkantareller och en halv.
1 Gul kantarell per 10gram= En halv Sillkremla i gott skick eller en halv strävsopp(maskfri)
1 stolt fjällskivling= 3 st KJ I felfritt skick eller 37st rödgula trumpetsvampar.
1 Vitflugsvamp= Allmänt åtal eller 12 st Röda flugsvampar
1 Badsvamp= 7KwH samt skrynklig hud.
1 Hussvamp=Gråt skrik och mera huslån samt en J-.,,,-A massa jobb

0

Svampkursen enl. Nastratt

Tanja i Gagnef

17 sep 2009 kl. 12:11

Jag tycker M’s Nastratt kurser var mycket upplysande! :-D
Nej, jag tänker förstås ge typ dubbla mängden trattisar (eller annan mängd?) i utbyte mot trumpeter, glömde att säga det. Sen kan jag tillägga att jag naturligtvis tar 100% ansvar för att det är trattisar, only trattisar och nothing but trattisar jag har + att de är extremnoga rensade (jag delar VARJE svamp och borstar av dem!)
Tänkte också att torkad svamp är lätt så att det borde funka bra att skicka per post.

0

Tanja i Gagnef

17 sep 2009 kl. 20:31

Ingen som nappar…? Helst skulle jag vilja åka söderut och själv plocka trumpeter naturligtvis, men tiden är en bristvara!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone