Hej.
Jag är ovan svamp pockare och har hittat en trattkantarell med som små taggar uppe på hatten. I övrigt ser den ut som de andra jag plockat och som är trattkantareller. Jag plockade de “taggiga” svamparna på samma växtplats som de andra. Nu har jag läst här i svampguiden att det inte finns några giftiga svampar som ser ut som kantareller men jag känner mig ändå fundersam.
Mvh
Jag har oxå hittat en del trattkantareller med mer eller mindre underligt växtsätt, tror det beror på yttre omständigheter under deras uppväxt.
De kan också vara färgvariabla från rätt ljusa gråskalor till nästan svarta hattar.
Har inte märkt någon skillnad i smak eller kvalite även om de allra ljusaste varianterna ofta beror på att de är tämligen torra.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.