hej !! har varit här på sidan tidigare å fått snabba svar så nu e jag här igen…ser verkligen inte skilnad på ätliga å oätliga svampar….jag tog 2 bilder å nu hoppas jag på att någån ser om det finns något giftigt där ?? jag kan inte ens se om dessa e trattkantareller eller rödgul trumpetsvamp eller gullnavling…om det nu e trattisar , e det rätt storlkek på dom eller så skule jag ha väntat par dagar till så dom skulle växa lite till ?? tackar på förhand !!
Jag håller med Draken, en bra svampbok och täta turer på Svampguiden gör susen! :) Alltså Benny, de här på guiden som är fantastiskt duktiga, tror du dom föddes med denna kunskap? Som med allt annat man vill bemästra så gäller det att ligga i, ta varje tillfälle i akt att lära sej nytt. Och att det måste få ta tid! ( Trådkap - Och speciellt till Rätt Vis: Om jag någonsin har skrivit någonting som på minsta vis motsäger eller bestrider det jag nu sagt, så ber jag tusen gånger om nä det gör jag inte förresten.)
Lyfter en tråd från förra hösten. Och klistrar in den här med.
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=110323&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&ipos=19
Säg ifrån om ni ledsnar på den;-)
Bilder på håll är svåra att avgöra något säkert på. Titta på andras bilder och jämför, varje svamp, tills du är helt säker på vad de är. Om inte kasta! Fäll hellre än fria.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.