Några gissningar, vissa vildare än andra. (du borde sätta någon identifikation på dina inlägg så man kan referera till dom, jag hoppas inte jag har räknat fel på numren).
2.1 liknar unga exemplar av någon sydlig Hygrophorus, jag kan inte komma på vilken, men H. pudorinus har den där formen, bara den är ljusare. Vild gissning.
3.2 Laccaria proxima.
3.3 Någon Lacrymaria? Jag kom att tänka på Pholiota lubrica, men den har normalt mera velumrester på foten.
4.3 kanske gamla såpmusseroner?
5.3 är en vaxis, antagligen av tidigare släktet Camarophyllus, men vilken får någon hygrophor expert avgöra.
1.2-3 Brosking av något slag. Märkligt med den svarta foten(stumpen).
2.1 Unga bokmusseroner.
2.3 Påminner om skarp rökriska (lactarius acris), men du hade säkert lagt märke till den väldigt snabbt rosafärgade mjölksaften. Den är vit på bilden vilket talar emot den arten. En annan, och kanske troligare möjlighet, är vingsporig riska (L. pterosporus). Den brukar vara tätt rynkad i hattytans mitt. Går inte riktigt att se på bilden från sidan.
4.2 Glitterbläcksvamp
4.3 Såpmusseron
1:1 är det en sopp??
1:2-3 en av de bleka formerna av Flammulina, kanske Flammulina fennae.
2:3 tror också på en av riskorna som rodnar
3:2 liknar tvåfärgad laxskivling
4:2 glitterbläcksvamp
4:3 någon form av såpmusseron
5:3 eventuellt den bleka ängsvaxingen, Hygrocybe berkeleyi (H. pratensis var pallida).
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.