0 619 visningar

24 svar

tycker synd om.

nils granström

18 sep 2009 kl. 00:18

frida nada svampstaff m.flsom lägger ner sin själ i detta med svamp.jag läser och noterar vad som händer.ni nonschalerar och bara pratart strunt om trumpetsvamp och svamp vi läser omtill leda här på gajden.varför hart ni så svårt för folk som är bättre eller kunnigare än vad ni är?gör inte guiden till en klubb för osysselsatta .dom som verkligen brinner för inttessert förtjännar mer än era stackars trumpeter.

0

Birgitta F

18 sep 2009 kl. 00:20

det här var iaf det märkligaste inlägget under 5 år

0

Morgan

18 sep 2009 kl. 00:22

Typ

0

Bengt Sandh

18 sep 2009 kl. 00:25

Har per d kommit över ett svenskt tangentbord?

0

britt v_ås.

18 sep 2009 kl. 00:46

helt fel har inte den där granström.
tanken med en svampguid är väl att svara på svampar?ibland svåra sådana?inte dagligt tjat om trattkantareller trumpeter och div.skrytbilder.skärpning ni som inte förstår meningen med ett frågeforum.

0

Anna L

18 sep 2009 kl. 01:16

Lite tålamod tror jag de flesta har under början på höstsäsongen då många pratar svamp, både nybörjare och veteraner. Och det måste man väl få göra? Det blir ju liksom rätt svårt att sätta en gräns på forumet om vem som får skriva och inte…

0

zingo

18 sep 2009 kl. 01:36

Något förkortat så betyder forum bland annat: plats/sammanhang där något utspelas/framläggs, diskuterande församling, torg.
Jag har heller aldrig uppfattat att man bara måste ställa frågor här.
Dessutom skulle forumet snart självdö om det enbart bestod av professionella svampexperter som bara svarar på exemplariska frågor och slänger sig med latinska namn
..och var skulle alla gnällspikar då få utlopp för sin irritation??

Nej fram för mångfalden, nördarna amatörerna, ynglingar, åldermän och likaså fridstörarna.
Det är ju alla vi som får forumet levande!

0

Bengt Sandh

18 sep 2009 kl. 02:10

Att “nils granström” och “britt v_ås.” är en och samma person är inte svårt att se. Sättet att skriva enbart med små bokstäver m.m. är identiskt. “per d” skriver på exakt samma vis både vad gäller innehåll och språkuppbyggnad.

Inte mycket att bry sig om…

0

Tanja i Gagnef

18 sep 2009 kl. 07:14

Tja, jag får väl i så fall be om ursäkt eftersom jag är en av dem som skrivit om fjantiga trumpeter… men jag skickar också in bilder o frågor om svampar jag inte kunnat idenfiera (och jag kan ganska många faktiskt!) Det skulle ju vara ganska svårt om man inte fick skriva om vilka svampar som helst…? Vet inte om “nils” inlägg bara var avset att provocera (vilket jag tydligen blev) men det gav mig en sur start på dagen :-(

0

tycker synd om Trollet som skapade tråden

Lilla My

18 sep 2009 kl. 08:44

Det är nämligen uppenbart att han bara är ute efter att provocera. Vilken brist på meningsfull sysselsättning han måste lida av!

Kan du inte gå ut i skogen och göra något värdefullt av din tid istället?

0

tycker synd om Trollet som skapade tråden

Lill

18 sep 2009 kl. 09:13

Synd att han/hon tycker att folk här pratar strunt!
Själv tycker jag det är ett superbra forum, förutom just sådana här personer som försöker provocera. Tydligen en människa som har det lite för tråkigt i sitt liv. Hoppas om ingen är otrevlig tillbaka så kanske han/hon börjar tycka om oss.
Vi kan ju inte bara visa upp oidentifierade svampar, vi måste ju få skryta lite ibland också när vi lyckats hitta guld och inte bara gröna skogar.
Kan inte känna igen signaturen, men det måste ju tydligen vara någon som brukar sitta här och läsa.

Ps. Att sitta och anklaga en annan människa utan bevis tycker jag är fult!!!

0

Frida T

18 sep 2009 kl. 09:25

Det är inge synd om mig!? (Jag antar att det var mitt namn som nämdes.) Detta forum handlar om svamp? Alla svampar!? Utan detta forum skulle min familj fly fältet, nu kan jag diskutera med någon som är lika intresserad som jag. :)

0

Draken

18 sep 2009 kl. 10:23

Nu ska jag gå ut och plocka trumpetsvamp och hoppas få riktigt många så det blir en bra bild till granström så han blir lite gladare

0

Bo E

18 sep 2009 kl. 11:50

Jag tycker att forumet har bra bredd, här finns ju utrymme för alla från stjärnorna som talar bra latin och artbestämmer rariteter till den rene nybörjaren som glatt frågar om han hittat en trattkantarell!
Förhoppningsvis får alla respons och kan gå vidare i sin utveckling och sitt lärande!
Sen behöver ju inte alla svara på alla inlägg…ha ha

0

Tina Nordberg

18 sep 2009 kl. 11:55

Hälsningar från skogen.

0

Härlig bild, Tina!

Lilla My

18 sep 2009 kl. 12:40

Om jag vore lika duktig med kameran som du är, skulle jag gärna visa upp mina fynd :)

0

Härlig bild, Tina!

buffy

18 sep 2009 kl. 13:32

En vacker bild! Jag blev glad när jag såg den! Själv har jag inget emot att folk skriver om svampar på ett svampforum. Särskilt i år när forumsvampar nästan är de enda jag har att tillgå, knastertorrt som det varit hela hösten här i mina trakter.

0

Härlig bild, Tina!

anithau

18 sep 2009 kl. 14:06

Tina visar alltid helt superba bilder.
OBS Märk väl - att det aldrig är skryt över hennes inlägg el objekt. Det är bara helt njutbart.

0

Härlig bild, Tina!

Tina Nordberg

18 sep 2009 kl. 14:24

Lilla My, vi vill se dina bilder.Det här är ingen fototävling eller utställning, var och en arbetar utifrån sin förmåga och den utrustning man har.Jag råkar ha foto som hobby.
Ös på  det är så kul att se andras bilder.

0

tycker synd om trådskapar-trollet

MariaW

18 sep 2009 kl. 19:17

Svampguiden handlar om svamp…all svamp…ätliga, giftiga, hallucinogena eller vad det nu må vara. Jag är inne på andra året på guiden och tycker nog det finns utrymme för alla kategorier av svampintresserade, noviser kompletterar expertis och tvärtom.

Det är allt bra synd om “trollet” granström som hakar upp sig på andras förhavanden på ett webbforum, för mycket fritid kanske? Sen om TS-trollet inte tänkt på det så har man ju alltid valet att låta bli att läsa eller svara i trådar man inte finner givande.

0

tycker synd om trådskapar-trollet

Peter, Linköping!!!!?!!?!?

18 sep 2009 kl. 19:20

Mata inte trollet!

Det är inte per d, det är alldeles för få utrops- och frågetecken för det.

0

Om man är svampnörd!.

Elisabeth Jansson

18 sep 2009 kl. 22:45

Är man svampnörd,så är det lätt att man börjar prata om sina egna fynd när någon har lagt ut en bild på någon svamp.
Det blir lätt så när man är svampnörd,jag tror inte att det går att få namn på allt som läggs ut på den här sidan.
De namn du nämner Granström tror jag inte har blivit ledsna för att de inte fått svar på allt.

Det rullar på så fort med inläggen,så det är svårt att svara på allt man skulle vilja,men läsa vad man vill det gör jag!

Men vad vore forumet utan stjärnor,och Irene som är så mångsidig!

Alla har varit nybörjare och det är viktigt att komma ihåg!

Då blir man jätteglad för en svamp som man hittat och kunnat satt namn på själv,delad glädje är dubbel glädje,det är därför man vill visa vad man hittat!

0

Om man är svampnörd!.

Thomas i södertälje

19 sep 2009 kl. 02:16

Måste bara säga att detta forum är det bästa jag nånsin varit på!! så kör hårt alla!!!

0

Om man är svampnörd!.

Grethe F

19 sep 2009 kl. 09:28

Jag hade alldrig stannat up inför den oranges kantarell om det inte vore för just svampguiden här lär jag myckett nytt

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone