Har varit en runda på småländska höglandet, första dagen blev det en sväng ner mot (utgår från Nässjö)Ramkvilla och de kalkrika och skiffer berggrunderna. Försökte ta mig till de sluttningar som inte vätter mot söder. Kan meddela att i detta kuperade område var det TORT, snustorrt endast i några sänkor ner mot kärr fans det lite fukt och där stötte jag på några kantareller och ett litet bestånd av Rödgul trumpetsvamp. Men först lite interiörbilder och ett väsen, typ trollget
Denna hittade jag nere på botten av skifferbrottet, någon som vet vilken art det är? Sista bilden på en som växer med Hassel och Ek. Jag var på flera ställen där biotopen var så klockren för beskriven växtplats för Svart trumpet men inte ett spår av den delikatessen:(
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.