Stefan i Småland
19 sep 2009 kl. 22:14
Efter mer än fem år av min svampkariär har jag ännu inte funnit någon Stolt Fjällskivling. Jag tycker denna svamp är så vacker och önskar att jag kunde hitta någon.
Vilken svamp drömmer du om att hitta?
Ja du slog verkligen huvudet på spiken! Så erbarmligt tomt i skogen… jag menar skogarna, för det spelar ingen roll om man väljer bok, bland, tall eller granskog…. I söndags hittade jag en svamp, men det var i centrala Skåne, inte NV. Så nu är där också tomt. ;)
Jag drömmer om att hitta svart trumpet. Vilken märklig svamp!Ska finnas i mina trakter men lyckas aldrig hitta. Hittade däremot en stor, ensam och alldeles perfekt Stolt fjällskivling för några veckor sen. Dom är verkligen fina, det tog faktiskt emot att skära sönder den(efter att jag fotat den och beundrat en långt stund). Men det tog INTE emot att äta upp den när den väl låg på talriken. Lycka till, ge inte upp ;o)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.