0 378 visningar

8 svar

Södra & mellersta Skåne törstar...

Pelle

20 sep 2009 kl. 18:18

Åh vad mycket svamp man hör andra plocka i andra delar av landet. Här nere är det snustorrt. Var i Höörtrakten idag och i Kristianstad-trakten igår och i förra veckan vid Sjöbo. Det är så torrt att marken är sprucken och det finns inte en svamp inom synhåll.

Nästa helg blir det Båstad och där brukar det regna mer, i och med Hallandsåsen. Hittade mycket brunsopp och taggsvamp där för några veckor sen.

Regn, plis…

0

Södra

Grethe F

20 sep 2009 kl. 18:29

Ja här i Helsingborgs trakten är det hoplöst just nu också jag var på Kullen för ett tag sen där är det också tort, samma sak på söderåsen

0

Södra

Stina Nordsjælland

20 sep 2009 kl. 18:55

Tyvärr heller inget vidare på och omkring Hallandsåsen. Här är snustorrt men precis nu har det börjat regna lite.

0

Värmland

Frida T

20 sep 2009 kl. 19:28

Här har svamparna börjat torka o spricka eller bli svarta. Men nu på kvällen har det börjat regna!!

Jag har faktiskt vart ute med vattenkanna i några dagar på några speciella platser där jag är rädd om svampen :)

0

Värmland

svenne

20 sep 2009 kl. 22:06

jag hade precis samma tanke när jag fick se att mina svarta trumpeter hade kommit upp men så så torra och ynkliga ut.
en då jäklar röt tanten upp och sa att du vågar inte tänk om någon ser dej.

0

Bohuslän

Birgitta F

21 sep 2009 kl. 00:05

torrt här också...om det fortsätter är det bara lågga korgen på hyllan för i år

0

Gästrikland

MariaW

21 sep 2009 kl. 06:43

Här har vi varit priviligerade med regn tidigare under svammpsäsongen men det är bara att konstatera att det behövs mer regn även här om det skall bli fortsatt gott svampår. Mossa ska inte behöva knastra när man går på den :(

0

Sörmland

Helena A

21 sep 2009 kl. 07:20

Samma sak i Sörmland.
Tortt, torrt, torrt.
Skulle behöva vräka ner.
Men ännu går det att hitta fin svamp där det är fuktigt, men de ställena minska snabbt.

0

Frida T

Elisabeth Jansson

22 sep 2009 kl. 00:08

Hej!
Var i värmland bor du?
För visst är det du som hittat “roliga” fingersvampar.
Själv bor jag i Södra Råda och är intresserad av tggsvampar och ramarior.
Jag har tidigare bott i Värmland,och min halva släkt kommer därifrån!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone