Hej jag och en vän hittade stjärnhovstryffel i torsdags och min vän åt den tillagad på pasta,han blev väldigt dålig i magen och fick sura uppstötningar och kräktes ,vi är helt säkra på att det är stjärnhovstryffel,jag själv har ätit den förr men alldrig blivit dålig av den men har hört att andra blivit det i vissa fall varför blir bara vissa dåliga av den kan det vara så att vissa inte tål den eller att dom äter för mycket av den?
Jag är ingen expert men vet att svamp är svårsmält och att många reagerar med ont i magen och kräkningar. Själv gick jag ner 5 kg första hösten jag plockade kantareller, fattade inte varför jag hade såå ont i magen men jag åt svamp ca 1 gång/veckan och det blev för häftigt när jag inte tidigare var van att äta svamp så ofta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.