0 543 visningar

7 svar

Tjock Riddare?

Big Rob

20 sep 2009 kl. 22:38

Funkar det bra att torka Riddar musseroner, påvärkar det smaken?
Har ni sett en Riddarmusseron med så tjock stam? Jag ska äta Rm för första gången idag, har andra exemplar också men dom knubbiga ser godast ut. Vi hittade massa unga och fina Karl-Johan också! Var ute efter Goliat men det är nog slut på dom för i år.

1 Knubbig riddare. 2 Kallearme. 3 Två veckor sedan…

0

Hanna

21 sep 2009 kl. 01:18

Ingen dålig skörd. Var i landet bor du?

0

Lena M

21 sep 2009 kl. 07:28

Vilken härlig bild på karljohan !

0

Big Rob

21 sep 2009 kl. 11:30

Jag bor i Umeå, men är inte rädd att köra en bit för att hitta bra marker.

0

Godis är gott

21 sep 2009 kl. 16:34

Å vilka fin kallar…
Jag hittade en riddarmuseron igår (har kollat i fem svampböcker) men inte tycker jag att den luktar mjöl, mer lite syrligt. Har jag trots allt misstagit mig?
PS, har INTE ätit av den och har tyvärr ingen bild.

0

Irene A

21 sep 2009 kl. 16:50

Lika bra att provsmaka, det finns en bitter riddarmusseron (Tricholoma aestuans) också.. Den är lite blekare gul och inte lika knubbig.

0

Fin kalle-armé

MariaW

21 sep 2009 kl. 17:23

Grattis :)

0

Big Rob

22 sep 2009 kl. 17:47

Jag provade äta några riddare och dom var riktigt goda!
Har inte plockat dom förut pga dom påstådda förgiftningsfallen men dom kommer i framtiden hamna i min svampkorg i alla fall.
Kul med unga KJ, trodde att dom var slut men det varma och regniga vädret har gjort underverk.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone