Det gör jag gärna till ” närmasr sörjande ” och äldre som inte klarar av att gå i skogen.
Men unga, friska människor som av lathet eller andra skäl inte vill plocka, de får betala.
I ett par års tid har de fått kantareller för 70:- /kg och de har då varit förvällda och frysta, men som bensinpriserna är idag, tänker jag nog höja priset.
( ett kilo förvällda motsvar , nej jag kommer inte ihåg, men betydligt mer än samma mängd färska ) Inte girig, men förnuftig, eller vad tycker ni.
Debatt !!!
Hittar man mer än man själv orkar ta reda på och inte känbner nån som vill ha den, så förstår jag inte hur man kan betrakta det som girighet att sälja?
Har själv aldrig hamnat i den sitsen att jag haft något att sälja, men skulle hellre köpa lokalplockat än de öststatskantareller och odlade champinjoner som saluförs på ICA.
Har en kompis som försökt sälja till restauranger, men de bara gjorde narr av honom!
Lycka till med försäljningen i alla fall!
hittar jag en massa svamp kan jag som är ung och frisk sälja till medelålders/äldre latmaskar också;)
jag tycker precis som du Lena M, varför skulle det vara mer fel att sälja det än egna stickningar eller småprylar på loppis?
dock resonerar jag ändå som så, att de pengar jag får in är från skogen och ska åter till skog så jag kanske köper ett träd eller skänker lite pengar för att bevara gammelskog :)
bra frågeställning, man börjar fundera :)
Nu har jag fått ta del av några åsikter. Och bor man som jag i skogen och tillbringar fem av veckans sju dagar i den, så blir det en hel del.
Men intresset har nu utökats till att titta efter oätliga, giftiga svampar, efter vinters stuider av svamplitteratur.Så det blir nog många frågetecken som behöver rätas ut framöver. Än är ju säsongen bara i sin linda.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.